|
Günde bir elma, çok
sayıda hastalığa karşı vücudu koruyor.
New York'taki
Cornell Üniversitesi'nden bir ekibinin
gerçekleştirdiği araştırmanın sonucuna göre,
hücrelerin zarar görmesine karşı direnci
artıran güçlü bir antioksidan madde bulunan
elma, güneş ışığı, kimyasal reaksiyonlar ve
günlük yaşamın sebep olduğu stresten
kaynaklanan zararlara karşı güçlü bir koruma
sağlıyor.
Bol miktarda meyve ve sebze tüketiminin
Alzheimer ve benzeri beyin hastalıklarının
gelişme riskini azalttığını belirten
araştırmacılar, Journal of Agricultural and
Food Chemistry isimli derginin 1 Aralık
tarihli sayısında yayımlanmak üzere kaleme
aldıkları makalede, meyve ve sebzelerde
bulunan C vitaminin de güçlü bir antioksidan
olduğunu ifade ediyorlar.
Buna rağmen, farelerin beyni üzerinde
yapılan bir araştırmanın elmada bulunan
quercetin isimli antioksidan maddenin C
vitamine göre beyin hücrelerinin muhtemel
hasarlara karşı direncini çok daha iyi
koruduğunu ortaya koyduğu kaydedildi.
Diğer meyve ve sebzelerle mukayese
edildiğinde en yüksek quercetin oranına
sahip olan meyvenin elma olduğu ve elmanın
Alzeheimer hastalığıyla mücadelede en
faydalı yiyecek olduğuna dikkat çekildi.
Cornell Üniversitesi Gıda, Bilim ve
Teknoloji Bölümü Başkanı Prof. C.Y. Lee,
''Herkes, özellikle taze olmak üzere, daha
fazla elma yemeli,'' derken quercetin
maddesinin en fazla elma kabuğunda
bulunduğunu ifade etti.
Elmanın kendisinin elma suyu tüketimine
nazaran çok daha faydalı olduğunu kaydeden
Lee, genelde kırmızı elmaların yeşil ya da
sarı elmalara göre çok daha fazla
antioksidan madde ihtiva ettiğini söyledi.
Soğan, kızılcık ve böğürtlen gibi meyve ve
sebzelerde de bol miktarda quercetin
maddesinin bulunduğu ifade ediliyor.
|